Intezivnost pri prizadevanju izkoriščanja mineralnih surovin se je povečala po potresu v Ljubljani leta 1895 saj so želeli iz okolice Vrhnike voziti v Ljubljano gradbeni material za obnovo porušenega mesta. V ta čas sodijo tudi pričetki izkoriščanja v sedanjem kamnolomu Verd.
Na osnovi koncesijske (dopustilne) listine z dne 26. maja 1897 (zakon št. 13) se je na Dunaju konstituirala delniška družba Ljubljana - Vrhnika (Localbahn Laibach - Oberlaibach), v okviru katere se je pričelo z izkoriščanjem apnenca v kamnolomu Verd. Delniško družbo je vodil upravni svet. Določeno je bilo, da se sedež družbe preseli iz Dunaja v Ljubljano šele tedaj, ko bosta proga in kamnolom pet zaporednih let poslovala s takim uspehom, da ne bo potrebna državna pomoč.
Po prvi svetovni vojni je večino delnic delniške družbe odkupil ljubljanski industrialec Rado Hribar. Na osnovi zakona o nacionalizaciji in z odlokom predsedstva vlade LRS leta 1945 je bila delniška družba nacionalizirana in je prešla v občeljudsko lastnino.
Upravljanje nad progami in kamnolomom je prešlo v Slovenske Železnice.
V kamnolomu so po drugi svetovni vojni postavili separacijo za pridobivanje kamenih agregatov, katero so tekom let posodabljali.
- 1895 do leta 1947 - ročno pridobivanje kamnine, zato ime tolčenec
- 1947 - povečanje obrata v kamnolomu Verd - postavitev novega drobilca
- 1961 - posodobitev kamnoloma Verd - postavitev drobilca - V8 - ŠKODA zmogljivost 105 m3/h
- 1971 - posodobitev separacije silosi
- 1977 - posodobitev separacije betonskih agregatov zmogljivosti Q = 30 m3/h
- 1991 - I faza rekonstrukcije kamnoloma - primarni udarni drobilec zmogljivosti 320 m3/h
- 1998 - ustanovitev Družbe kamnolom Verd doo. Družbeniki so bili: SŽ-ŽGP Ljubljana d.d., SCT d.d., Cestno Podjetje Ljubljana d.d., Gradis GP Ljubljana d.d. in Gradbeno podjetje Grosuplje d.d.
- 2005 - izstop družbenika Gradis GP Ljublajna d.d.
- 2006 + izstop družbenika Gradbeno podjetje Grosuplje d.d.
- posodobitev se je izvedla v letih 1999 - 2001. II faza rekonstrukcije kamnoloma
- *-linija za premeljavo - BL 6 in ČG 1500
- *-linija za proizvodnjo pranih betonskih frakcij
- *-linija za proizvodnjo asfaltnih frakcij
- *-linija za transport premeljavo in naklad vagonov
- *-linija za reciklažo, čiščenje tehnološke vode
- 2014 - rekonstrukcija pralne linije – pranje betonskih in asfaltnih frakcij ter jalovine
- 2015 – uvedba mobilne primarne/sekundarne tehnološke predelave - bogatenje s primarnim drobljenjem
- 2015 – linija za pranje tolčenca
- 2020 – rekonstrukcija primarnega drobljenja